مدرس بازارسنجی و مطالعات بازار
حوزه بازارسنجی و مطالعات بازار
امروزه جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری با کمبود منابع و نیازهای متنوع مواجه شده است، لذا شناخت فرصتها و استفاده بهینه از منابع محدود به منظور برآوردن نیازها، اهمیت بسزایی یافته است. لازمه تحقق چنین هدفی شناخت علائق مشتری، درک تحولات بازار و برنامه ریزی صحیح است. کارشناسان بازاریابی موسسه آمادگی لازم را دارند تا تجربیات خود را در اختیار نهادهای سیاستگذار، برنامه ریز و همچنین سازمانهای دولتی و خصوصی کشور قرار داده و از این طریق گامی در جهت اعتلا و توسعه ملی بردارند. برخی از خدمات موسسه در این حوزه شامل موارد زیر می شود:
مطالعه و تطبیق بازارهای هدف برای تجارت داخلی صنایع دستی (پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)
ارزیابی نظرات دارندگان خودرو و فروشندگان قطعات یدکی خودرو درخصوص برند سایپا یدک (شرکت گویا اندیشه ماندگار)
بازارسنجی سیگار (شرکت گویا اندیشه ماندگار)
ارزیابی نظرات خرده فروشان و مصرفکنندگان انواع روغن نباتی داخلی و خارجی (شرکت گویا اندیشه ماندگار)
تنظیم استراتژی و طراحی سیستمهای بازاریابی و فروش
طراحی ساختار و سازماندهی فعالیتهای بازاریابی و فروش
تنظیم استراتژی و طراحی سیستم توزیع
طراحی ساختار و سازماندهی فعالیتهای توزیع
تنظیم استراتژیها و طراحی روشهای مدیریت کالا
تنظیم استراتژی و برنامهریزی تبلیغات
تنظیم استراتژی توسعه صادرات
تنظیم استراتژی قیمتگذاری
مشاوره برای بخشبندی بازار
مشاوره برای بازاریابی صنعتی
مشاوره برای بازاریابی خدمات
مشاوره برای مدیریت بر نام تجارتی
تنظیم طرح بازاریابی
امکانسنجی بازار
بررسی رفتار مصرف کننده
بازاریابی الکترونیکی
تحقیقات بازاریابی
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
شناخت بازارهای داخلی و خارجی محصولات
سنجش رضایت مشتری
مطالعه و پژوهش در زمینه مفاهیم، الگوها و روشهای نوین مدیریت بازار